Отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді за допомогою електронних сервісів ДПС

Фізична особа – платник податків може отримати інформацію, що зазначається у документі «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків» за допомогою електронних сервісів ДПС в один із таких способів:

у разі подання заяви засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет), вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua та через офіційний вебпортал ДПС, інформація надається засобами цієї системи;

у разі подання заяви до «Єдиного вікна подання електронної звітності», програмне забезпечення якого розміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі «Електронна звітність», інформація направляється на електронну адресу фізичної особи – платника податків.

За допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету та «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» фізична особа – платник податків може сформувати «Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» (далі – Запит) (форма № 10ДР) виключно для отримання інформації про себе.

Запит формується фізичними особами – платниками податків з використанням кваліфікованого електронного підпису фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

При цьому ознайомитись з порядком отримання відомостей про доходи за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» можна на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

У розділі «Допомога» Електронного кабінету можна переглянути відео-урок щодо створення Запиту.

Слід зазначити, що фізичні особи – платники податків, які отримали паспорт нового зразка, де вказано лише номер паспорта (серія відсутня), при заповненні поля «Реквізити паспортного документу» Запиту зазначають лише номер паспорта.

Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відповідь на Запит в електронному вигляді) надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

Відповідь на Запит в електронному вигляді містить інформацію, зокрема, про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.

Надійність бізнес-партнера можна перевірити онлайн

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує платникам податків про можливість використання електронного сервісу «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Для того, щоб перевірити надійність ділових партнерів, можна скористатись електронним сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який  функціонує на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/businesspartner.

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у контрагента – платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Система здійснить пошук по низці баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на вебпорталі щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (наявність заборгованості) відбувається щодня, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня. Крім того, щомісяця на офіційному вебпорталі ДПС оприлюднюється інформація про платників податків, які мають податковий борг.

Нагадаємо: для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий електронний кабінет. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:  https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.

Коли можна скористатися пільгою щодо сплати земельного податку, якщо фізична особа вчасно не повідомила про неї ДПС?

На численні запитання громадян – платників податків щодо застосування пільг під час сплати земельного податку спеціалісти управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформують про наступне.

Перелік фізичних осіб, які можуть скористатися пільгою зі сплати за землю, наведено у ст. 281 Податкового кодексу України. Громадянин, який має право на пільги зі сплати земельного податку, подає до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки (ділянок) заяву довільної форми про застосування пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком) тощо). Подати заяву для застосування пільги із земельного податку необхідно до 1 травня.

Якщо громадянин спізнився і подав заяву пізніше, то пільга із земельного податку почне застосовуватися з наступного податкового (звітного) року. Тобто:

після 01 травня поточного року – якщо станом на 01 січня поточного року фізична особа має у власності одну земельну ділянку або декілька;

після завершення 30 календарних днів з дня набуття права на пільгу та/або права власності – якщо право на пільгу у фізичної особи виникає протягом календарного року та/або фізична особа, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки.

Чи необхідно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний?

Законодавчо не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним програмного РРО.

Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого має намір здійснювати реєстрацію розрахункових операцій. У разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати.

Пресслужба Головного управління

ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі